Sunday, June 13, 2010

Lagenda Budak Setan.... Komen?

Saya mengharapkan filem adaptasi dari novelis terkenal tanah air, Ahadiat Akashah ini berjaya menyentuh hati saya sebelumnya. Saya tidak pernah membaca novel-novel keluaran beliau. Namun, saya mengharapkan sebuah filem yang sebegini akan mempunyai jalan cerita yang lancar dan berkesan. Saya bukanlah seorang yang arif dalam hal filem, namun sebagai seorang penonton biasa, saya tidak dapat menyelami ataupun menghayati filem ini seperti sepatutnya. Babak cinta antara Farid Kamil dan juga Lisa Surihani agak ironi. Pengarah juga lebih banyak menekankan isu-isu percintaan mendayu-dayu dalam filem ini tidak seperti mana tajuknya. Jalan cerita yang agak longgar dan mudah juga mengecewakan saya. Apa yang sangat berkesan, babak-babak di mana jeritan Lisa Surihani semasa dipukul Que Haidar sememangnya sangat menganggu. Satu pujian untuk Que, adalah babak semasa Lisa dipukul.Dia tidak nampak macam berlakon semasa itu. Secara keseluruhan, pendapat peribadi bagi saya untuk filem ini adalah 2 setengah bintang...

No comments:

Post a Comment

Sila Poskan Komen Anda...